Skip to content

Efterårstur – kastaniejagt med familien..

11. oktober 2012

Min veninde har sendt mig nogle skønne billeder fra weekenden som inspiration til hvad du kan lave i efterårsferien….

Hun havde været på kastaniejagt sammen med hendes dejlige piger. De havde hygget sig hele dagen med at finde kastanier, og da de kom hjem lavede de fine kastaniekæder.

Hjemmet blev efterårspyntet med et kæmpestort glas fyldt med kastanier. Det ser da fantastisk ud!

Er du alligevel så godt i gang og er børnene friske på mere – så slut da dagen af med at lave fine græskarhoveder!

Signe, som min veninde hedder, er så heldig at have to kreative piger, som elsker at lave hyggelige og flotte ting sammen med deres kreative mor. Jeg bliver tit en lille smule misundelig, når jeg ser hvad de kan kreere sammen de tre.

Jeg glæder mig til at kunne vise jer i et senere indlæg, hvor kreative de er hjemme hos Signe.

Herhjemme hos mig er det lidt anderledes. Mine drenge vil helst have konkurrencer om alting, og de er ikke sådan til at sidde og nørkle med noget – det skulle da lige være ipad´en.

Idag fik jeg så lokket Frederik og hans gode kammerat Casper med på kastaniejagt. Drengene var ellevilde, da vi havde taget en fodbold med, som vi tyrede op i kastanietræerne, så kastanierne væltede ned om ørerne på os. Vi kunne derefter drøne rundt og samle kastanier op i hver vores pose – og allerhelst sammenligne hvem der havde samlet flest i sin pose.

Da vi kom hjem var interessen for kastanierne forsvundet, og nu skulle der spilles ipad – så mine flotte kastaniekæder må altså vente en stund. Men da Caspers mor kom og hentede Casper viste han stolt sine kastanier frem, og også babykastanien, som han havde passet på i hånden, fordi det da måtte være “verdens mindste kastanie”.

I aften når børnene sover tror jeg nok at mine kastanier også bliver lavet til flotte kæder, som kan pynte herhjemme…

Skriv en kommentar

Skriv et svar

